28 maj 2016

Gult och grönt

Gult och grönt tillsammans är en pigg kombination som för tankarna till våren och den spirande grönskan
 För min del blev det en grönskande väska :o)

 Baksidan har en dragkedsficka

 Fällde in ett vitt brodyrband vid kantningsremsan och det bandet hade passande nog sydda hål, i dem trädde jag ett smalt satinband och knöt en rosett mitt fram

 Blommorna har jag applicerat med Vliesofix och sick-sackat tätt med en guldfärgad tråd. Sydde förhand kontrastlinjer i grönt med Moulinégarn och avslutade med små gula knappar i mitten på varje blomma

 Dragkedjornas kläppar fick lite band och träpärlor i grönt och gult

 Botten av väskan

 Från sidan sett

 Handtagen gjorde jag av två olika tyger och fäste gröna knappar nertill

Väskan i sej är rymlig och så gjorde jag två rejäla fickor. Om två veckor åker jag till Uleåborg och drar en väskkurs och där skall vi sy den här modellen.

Ni skall ha en riktigt skön helg, här visar sej vädret från sin bästa sida :o)

10 kommentarer:

  1. Så välsydda och vackra väskor du syr, och med många fina detaljer! Katarina

    SvaraRadera
  2. Håller med. Så himla fina väskor du gör och så välarbetade med massor av fina detaljer. En fröjd för ögat :)
    /Anne-Marlen

    SvaraRadera
  3. Onpa sievä kesäinen kassi!

    SvaraRadera
  4. Så fin veske !Bra fasong!

    SvaraRadera
  5. Nydelig veske, og nydelig søm som alltid.

    SvaraRadera
  6. Ihana kassi. Kauniit kankaat ja yksityiskohdat.

    SvaraRadera
  7. Kerrassaan ihana kesäkassi, väri on niin herkullinen. Kauniit applikaatiot!

    SvaraRadera
  8. Kaunis, hienoja yksityiskohtia, kivan mallinen, ihanan kesäinen.

    SvaraRadera