3 apr. 2016

Axelväska

Att sy "vridna blockhus" är kul och jag testade nu ett block med en kvadrat som mitt (har tidigare sytt varianten med triangel i mitten) och det fick bli locket på en axelväska
 Den har måtten: höjd 28 cm, bredd 22 cm och djup 5 cm

 Baksidan ser ut såhär

 Jag har frihandsquiltat med maskin hela väskan förutom locket och jag använde mej av en tråd som växlar färg. Bottentyget är ett enfärgat svart

 Lockets insida och foder är av blått tyg med små blommor på

En dragkedja i öppningen

 På framsidan under locket finns också en dragkedsficka

 Jag valde att ha de mörkare nyanserna mot mitten och så ljusnar de ut mot kanterna

 Mittenkvadraten är svart och så har jag frihandsquiltat små kringelikrokar på den med samma tråd, kvadraten är 3,5 x 3,5 cm

Botten/sidodelen har jag quiltat med lite mindre krokar

Jag tror jag skall ta och göra en till väska med samma teknik, men kanske aningen lägre.

Ni skall ha en fin fortsättning på söndagen!

13 kommentarer:

  1. Ihana laukku. Läppä on hieno ja tikkaukset hauskat.

    SvaraRadera
  2. Så snygg och välarbetad väska-! Kram Immi

    SvaraRadera
  3. Käsittämätöntä, että meillä on Suomessa kaltaisesi mestari.

    SvaraRadera
  4. Toppenfin!
    Så läckert med frihandskviltningen med den färgglada tråden. Och härligt välarbetad , som vanligt :)
    /Anne-Marlen

    SvaraRadera
  5. Vilken fin väska och så effektfull kviltningen är!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  6. Denne ble rålekker!! Morsom måte å benytte blokka på, og nydelige farger:) Ha en flott søndag.

    SvaraRadera
  7. Ihanaa väri-ilottelua upeassa kassissa.

    SvaraRadera
  8. Väldigt fin med med 'anorlunda blockhusruta' och jättefin kviltat. Ser otroligt välarbetad ut/Annette

    SvaraRadera
  9. Onpa hieno tuo läppäosa, todella näyttävä! Tikkaukset sopii myös hienosti!

    SvaraRadera
  10. Taas olet ollut villi ja vapaa. Kiemuratikkaukset lisä piristystä tummassa pinnassa.

    SvaraRadera
  11. Samaa mieltä, kuin Paula ja upea laukku taas!
    Kiitos vielä kivasta kurssista ja mukavaa kevään jatkoa sinulle:)

    SvaraRadera
  12. Kaunis olkalaukku! Ei niin romanttinen kuin viimeaikoina on ollut, vaan oikein ryhdikäs. Pidän tosi paljon. Kauniisti värit vaalenee läpän tilkkuilussa ja vapaatikkaus on taidokasta.

    SvaraRadera
  13. Denhär väskan är min favorit!

    SvaraRadera