4 okt. 2013

Grönt/vitt/vinrött

Jag har sytt ännu en variant av väskan "Dora"
 Den här är nog också lite höst med mossgrönt och vinrött. Jag gillar dessa prickiga tyger skarpt, de har jag köpt hos PeeKaa
Baksidan har inga vinröda "bollar"
 "Bollarna" är tygrundlar som jag fyllt med vadd, tre stycken på övre delen........
................och tre stycken på nedre delen av väskan
 Knappen är en tygrundel i vinrött som jag sytt en ännu mindre vit tygrundel på och med vinrött Moulinégarn en stickning. På knäpp-länken har jag sytt fast ett sick-sack band
 Och enligt tradition två stycken fickor på insidan
(Niin Paula T-K, nyt olisi taas sisäinen tarkastus)
 Fickorna är av prickigt tyg med vit botten, en liten spets och så randigt tyg högst upp
 Väskans botten
Jaha, då var den klar, vad skall jag hitta på härnäst. Imorgon åker jag i allafall  till hantverksmässan i Seinäjoki och kommer att besöka PeeKaa´s stand igen, hon har säkert en massa intressant att kolla igenom.

Ett trevligt veckoslut tillönskar jag er alla!!!!

15 kommentarer:

  1. Niin kauniit kankaat ja ihanan väriset, joten ei siitä voi tulla kuin kaunis laukku! Olen myös huomenna messuilla, ehkä nähdään.

    SvaraRadera
  2. Din Dora är ljuvligt vacker!
    Och så som Du brukar, har Du sytt en mängd fina detaljer på Din väska, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Så flott og forseggjort veske igjen! Du er en mester på fine finesser og lekre stoffkombinasjoner!

    SvaraRadera
  4. Åååå og akkk så lekkert igjen.
    Lykke til med messebesøk og ønsker deg også en riktig god helg!

    SvaraRadera
  5. Återigen en så fin väska du sytt. Hoppas du får trevligt på hantverksmässan.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Kan du sy dessa underbara väskor medan du sover? Annars förstår jag inte hur du hinner... allt detta arbete med dekorationer, band och jättefin kviltning! Jag blir stum!
    en fin helg till dig också!

    SvaraRadera
  7. Så fin veske i flotte farger ,detaljene var forseggjort :)

    SvaraRadera
  8. Kaunis, täydellinen laukku ihanissa syysväreissä.

    SvaraRadera
  9. O jösses så fina väskor du alltid gör. Kan inte begripa att du har en sådan fantasi att få till så härliga saker.Visst måste skapar och design genen sitta uppe i knoppen så fortsätt du bara vi tittar in med glädje. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  10. Kestää kyllä tarkemmankin tarkastelun, ulkoa ja sisältä. Tässä menee aivan sanattomaksi. Kaunis!

    SvaraRadera
  11. É uma linda bolsa parabéns pelo trabalho um beijo

    SvaraRadera
  12. É uma linda bolsa parabéns pelo trabalho um beijo

    SvaraRadera