27 sep. 2013

Stjärnspäckat

"Stjärnväskan" är klar
Den blev 26 cm hög och kan väl räknas till kategorin fest/ aftonväska på grund av sin ringa storlek
 Axelbandet går att ta bort om man endast vill bära väskan i handen, som ni ser är det också ganska platt till formen
 Jag hittade i mina lager en mångfärgad tråd (Aurifil nr. 5862) som passade som pricken på i:t med samma färgvärld som tygerna jag använt

Här ser ni hur tunn den är från sida sett
 Insidan är uppdelad i tre fack och har plats för det nödvändigaste när man skall på fest, för ja, det börjar närma sej festtider, om två månader har vi ju faktiskt december
Det var kul att sy den här lite annorlunda väskan. Jag har virkat länkarna som axelbandet är fastsatta i
Det var det. Nu får jag sätta igång nya projekt, tjohooo!
Ni ska ha ett super-duper veckoslut allihopa!!!!!!!!!!

15 kommentarer:

  1. Tämä on kyllä aivan ihanaaaaa! Nokkela malli ja kaunis pikkujoululaukku! Taitavaa!

    SvaraRadera
  2. beautiful work!

    kisses

    Eva from Serbia

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg väska. Ingenting verkar omöjligt för dig, jag är imponerad.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mielettömän ihana! Tämä on aina niin jännää tulla katsomaan mitä uutta olet tehnyt. Kaikki on aina huippuhienoja. Onko sinulla joku jättiläiskokoinen kassikirja mistä noita laukku- ja kassiohjeita noukit?

    SvaraRadera
  5. Men vilken underbar idé och snygg blev den... din festväska!! Du kan frihandskvilta som det värsta proffs du! Det behöver jag träna på kan jag säga!
    Undrar vad du hittar på härnäst!
    Kram ifrån ett kallt och regnigt mellansverige

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig och fin väska och så ovanlig i formen. Snyggt kviltad också. Grattis till ett fint arbete.

    SvaraRadera
  7. Tur att du kommer att ha en kurs med oss snart . Kommer att delta. Du syr så härliga väskor, kanske lite av dina kreativa ideer smittar av sig på oss också.
    Önskar dig ett super-duper veckoslut också.
    Brit-Mari G

    SvaraRadera
  8. Det var en kul modell på väskan som Du sytt, tycker jag. Så snygg och välarbetad!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  9. Åh vilken läcker väska! Först såg den alldeles platt ut, men när du visar den från sidan ser man vilken fiffig konstruktion du gjort. Med de vackra röda färgerna kommer den att passa perfekt till alla kalas i december! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  10. Vilken ovanlig och snygg väska.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Jopas taas kerran yllätit! Hieno, vähän erilainen laukku. Upeaa työtä!

    SvaraRadera
  12. For en veskeproduksjon! Den ene vesken flottere enn den andre!

    SvaraRadera
  13. JÄTTEFIN väska. Habegäret lyfter upp sitt huvud. Ska du ha kurs snart, hoppas man ryms med. MVH Inger W

    SvaraRadera
  14. What an amazing shape for a bag - well done

    SvaraRadera