16 dec. 2012

Det lackar mot jul......

En vecka kvar till jul och ledighet. Var en sväng in till stan igår och gissa om det var mycket folk ute och jagade klappar. Själv känner jag inte direkt av någon julstress, vi har skippat det hysteriska gåvogivandet och håller allt på en mera rimlig nivå. Det bästa är ju ändå att få njuta av god mat i gott sällskap och ha julfrid i lugn och ro
 Totade ihop några hjärtan i vitt-linne-beige färger som jag skall göra en krans av, inte speciellt "julig", mera en året-runt krans
I fredags hade jag ett paket i postlådan när jag kom hem och det var en julgåva från Norge. Jag har en kompis som jobbar på Operan i Oslo och hon har skickat mej en jul CD som Operans kör, orkester och solister har spelat in. Fin stämningsfull musik som blir perfekt att lyssna på i julhelgen.
Ni ska ha det gott och stressa inte för julen kommer nog ändå!

5 kommentarer:

  1. Härliga hjärtan Du har "totat ihop". tycker jag. De ligger så fint i korgen där.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Kauniit sydämet. Tuo året-runt-väritys on kauniimpi kuin punainen. Minulle muutenkin tuo beige on joulun väri yhtä lailla kuin punainen ja vihreä. Kiitos, otin sanavahvistuksen pois. En edes tiennyt, että se oli päällä. Mukavaa viikkoa!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en riktigt GOD JUL!

    SvaraRadera
  4. En fin hjärtekrans blir det!!
    EN GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR
    önskar jag dig därborta i Österbotten!

    SvaraRadera
  5. God Jul och Gott Nytt År!
    Inger i Närpes

    SvaraRadera