26 dec. 2011

Julen på slutrakan

Ja, julen börjar småningom vara undanstökad och om några dagar är det dags för nyårsfirande. Jag hoppas att ni har haft en riktigt trevlig jul och att tomten kom med just de klappar som ni önskade. Jag har passat på och sytt lite smått under helgen, nämligen en liten börs som kommer att bli en födelsedagspresent

Roligt med små projekt som snabbt blir färdiga. Hittade ett passande tyg i matchande färger att sätta som foder

(Hei Paula, oli kukkarossa niin pieni aukko ettei parempaa kuvaa saanut sisuksesta, menikö joulu hyvin?)

Virkade ett litet handtag av jutesnöre och därefter med brunt moulinegarn en rand smygmaskor, fäste träpärlor som "stoppare" i båda ändan av handtaget

Damen som ska får börsen tycker om katt-relaterade saker, därav valet av applikation. Nu ska jag packa in den och skicka till ett land söderut.


Ni ska ha en fin vecka!!!!!!!!


Kram från Finland

6 kommentarer:

  1. Vilken söt liten börs du har sytt till present!

    SvaraRadera
  2. Underbart söt börs!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Vilken liten söt börs med katt på du sytt. Tror säkert mottagen bli glad.
    Jag är gång att köpa symaskin, men vet inte vilket märke jag ska välja. Singer eller Janome? Du som syr mycket kanske kan råda mej.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar kattbörs!! Lyckans ost som får den! =)

    SvaraRadera
  5. Joulu meni hyvin, massu on täynnä sapuskaa ja suklaata. Tuo kissahan on aivan meidän Tikrun näköinen, hieno kukkaro.

    SvaraRadera