22 maj 2011

Prickigt

Nej, ännu har jag inte kunnat sy något, men shoppa det kan jag!!!!!! Hade ju planerat att sy en mindre väska av Marimekkotyget "Praliini" och styrde stegen mot den lokala Marimekkoshopen. Tji heller, tyget var slut och mera skulle de inte ta in, jaha vad göra då? Fick helt enkelt ta ett annat i stället och då valde jag "Fokus". Det är inte av samma grova kvalitet som "Praliini", men det spelar inte så stor roll eftersom jag ändå smäller fast styvningstyg på avigsidan
No, haven´t sewed anything yet but I went to the Marimekkoshop and bought some fabric for a new bag. I wanted to buy more of the the "Praliini" fabric but they hadn´t eny left so I choosed "Fokus" instead
Det är långa rapporter på "Fokus" och jag iddes inte ta en hel, bara 80 cm, vilket räcker mer än väl till två-tre väskor beroende på storlek. Lääängtar efter att få starta upp projektet.
Ha det gott!!!!!!!!!
Take care!!!!

3 kommentarer:

  1. Marimekko är så läckert! En väska i det tyget kommer att bli jättesnygg!

    SvaraRadera
  2. Vilket läckert tyg. Det blir säkert fina väskor.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Et herlig stoff du har fått tak i der :-)

    SvaraRadera