9 maj 2010

Söndag

Idag firar vi Mors dag här i Finland och jag vill önska alla mödrar en härlig söndag!

Here in Finland we are celebrating Mothers day today and I want to wish all mothers a nice Sunday!
Nya Quiltemagasinet damp ner i postlådan denna vecka och man blir ju alltid så inspirerad att starta upp nya projekt när man bläddara i den
The Norwegian magazine "Quiltemagasinet" came this week and allways filled with lovely projects
Tex. dethär täcket/duken lockar extra mycket att pröva på.
Jag håller på och syr en tredje snäckväska nu för i mitt nästa inlägg kommer jag att ha en bildserie på hur man syr den, så alla är då välkomna in hos Lappeklipp och sy sej en väska.
I´m very tempt to try this quilt/tablecloth.
In my next post there will be a tutorial how to sew the shell-bag, I´m sewing my third one at the moment and taking photos. You´re welcome to visit me then.

5 kommentarer:

  1. Åh vad spännande :) jag vill gärna sy mig en sån fin väska!

    SvaraRadera
  2. Nydelige blomster! Gratulerer med dagen! :o)

    SvaraRadera
  3. Så vacker blomma du har fått på Morsdag!
    Det fanns en hel del bra i senaste Quiltemagasinet, men varifrån tar man tid till att göra allt man vill. Blir spännande med snäckväskan, den blå är ju jättefin.

    SvaraRadera
  4. Ska bli roligt att få beskrivning på snäckväskan. Den är så fin.

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! Ser fram mot nästa inlägg! Skulle vilja ha en i vita beiga färger nu till sommaren....

    SvaraRadera