14 sep. 2009

Jacka

I maj kom svärmor med en påse tyger åt mej och bad mej att sy kläder åt henne. Hela sommaren har det varit så fullt upp så först nu har jag haft tid att ta itu med tygpåsen

In May my mother i law brought some fabrics and asked me to make some clothes for her
Det här är ett ylletyg som hon ville ha en lättvadderad jacka av så nu har jag quiltat tyget med vadd och sytt ihop den enligt hennes önskemål, dags att ta sej an nästa tyg då...........eller kanske lite lapperier emellanåt!!!!!

I haven´t had the time to until now, so here is the first creation, a jacket, and the fabric is wool which I quilted with wad according to her wishes.......I ought to start with her next fabric........or perhaps some patchwork first!!!!!!

9 kommentarer:

  1. Jättefin jacka! Men jag tycker gott du kan unna dig lite lapparbete emellan :) Jag menar, nån måtta får det ju vara :D

    SvaraRadera
  2. Ohh så fin jacka du sytt!! Klart du ska ta lite lapperier innan nästa plagg för att få lite balans ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Olet sinä taitava likka. Pirteä takki ja kaunis malli.

    SvaraRadera
  4. Oj, du är ett riktigt proffs!
    Så snygg jacka hon får!
    Anna.G/Pumlan

    SvaraRadera
  5. Gud vad fin jacka!11Du ar ju helt otroligt duktig!!!Tur din svarmor har!!!!
    Ha en bra dag!

    Eva

    SvaraRadera
  6. Du har fått en award, hämta den på min blogg!

    SvaraRadera
  7. Snygg krage. Stilig modell.
    Kram Irene

    SvaraRadera