15 dec. 2008

Måndag kväll.....

......här fortsätter projektet med "lotteri"-väskan. Jag har broderat två små bilder också, som jag skall sätta på baksidan av väskan. Skar till och sydde dubbelvikta remsor i vinrött runt alla broderierna............sydde sedan ihop remsor av tygerna som jag valt att använda och skar dem till remsor på andra ledden........
.............så byggde jag upp runt broderierna så att jag fick två hela stycken att klippa till en väska av, dethär är "baksidan"......

.......och dethär är framsidan, eller vilken väg man nu vill........
......sydde en lååång remsa av rutorna och tillfogade linnetyg på båda sidor, det kommer att bli botten och kortsidor på denhär modellen......
.....fortsättning följer i nästa inlägg!
















1 kommentar:

  1. Ohh vad spännande att följa hur väskan "tar sig", ser ut att bli en kanonfinväska! KRAM

    SvaraRadera